maandag 10 juli 2017

Genieten op Col des Marches

Na een prachtige nacht kon alles direct droog de rugzak in. Ik koos dus voor een compleet ontbijt in de Refuge des Marches 20 min verderop ipv. de hele corvee van het eigen ontbijt (iets wat je normaal zo langzaam mogelijk doet om alles te laten drogen en om zelf op te warmen).
Heerlijk relax ontbijt in een kleine gezellige hut.
De klim naar de Col des Marches ging heel vlot. Af en toe omdraaien voor het uitzicht. De col zelf? Machtig. Wat een uitzichtspunt. Barre des Ecrins - Meije - Rateau met perfect geplaatst de kalkketen van les Cerces ervoor, de drie pieken van Les Aiguilles d'Arves, Les Grandes Rousses...
Ik daal even traag af als ik klom. Wat een prachtige dag voor dit panorama.
In plaats van de directe weg naar Valmeinier steek ik door langs een meertje naar La Loza. Vlinders, miljoenen vlinders. Dagpauwoog, Apollovlinder, Koninginnepage, een paar soorten Aurelia's en zandoogjes en dambordjes en blauwtjes en nog veel andere soorten.
Langs de vallei en een korte klim kom ik terug in Valmeinier 1800. De stoffige lelijkheid van een skistation in de zomer bleef minimaal.

1 opmerking:

  1. Je geniet met volle teugen van de kleinschaligheid, prachtige foto's. Veel plezier de komende dagen!

    BeantwoordenVerwijderen

Technische fiche

Dit is geen GR die in een boekje beschreven staat zoals de GR57 (Tour du Thabor) of GR55 (Tour de la Vanoise). De meeste stukken zijn op de ...